reklama

Na čo by mohol slúžiť druhý pilier ak by sme mali rozum. 2.časť

Strategický podnik ako VSŽ (teraz U.S.Steel) by mal byť vo vlastníctve štátu. Stále sa zvyšujúce požiadavky jeho terajších majiteľov na subvencie a vyhrážanie sa odchodom z krajiny by sa mali skončiť raz a navždy. Zdroje na odkúpenie sú v II. pilieri, kde ich momentálne iba znehodnocuje inflácia. Som presvedčený, že výnosnosť U.S.Steelu je viac ako 3% !

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Štát by mal využiť naakumulované zdroje v II.pilieri a odkúpiť železiarne. Nikto nebude mať nikdy záujem o ich prosperitu ak to nebudeme my sami.

Je potrebné najať profesionálny manažment (niekoho ako Eichler II a spol) zo zahraničia so skúsenosťami v danom odvetví, dobre ho zaplatiť a motivovať k dosahovaniu nie len zisku ale aj ekologických a sociálnych aspektov podnikania.

Argumenty že štát nie je (nemôže byť) vlastníkom sú scestné. V demokratickej spoločnosti je štát na rovnakej úrovni ako ktorýkoľvek iný subjekt a tak isto má právo vlastniť ľubovoľné aktíva ako ktorákoľvek súkromná spoločnosť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Súkromná spoločnosť si tak isto najíma do manažmentu profesionálov a stanovuje im kompetencie a platí ich za dosahované ciele.

Ak budú železiarne vo vlastníctve štátu, 100% zisku bude prichádzať do štátneho rozpočtu namiesto dnešných 19%. Nebude treba sa na kolenách doprosovať o zotrvanie zahraničných investorov ani neustále dotovať fabriku zo štátneho. Ak by sa aj polovica zisku použila na investície a renováciu kotlov, bolo by to pre štát a investorov z II.piliera oveľa výhodnejšie ako súčasná situácia.

Tomáš Kurian

Tomáš Kurian

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ekonóm, finančný analytik, priateľ všetkých čestných ľudí. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu